عمده فروشان
عمده فروشان
تحریم گوگل پلی

خطای نصب گوگل پلی; ایرانی ها تحریم شدند؟!

در مورد جزئیات تحریم جدید گوگل پلی برای کاربران ایرانی و عدم امکان نصب برنامه‌ها در این مقاله بخوانید:

 

عدم امکان نصب برنامه با تحریم جدید گوگل پلی

در چند هفته گذشته تعدادی از کاربران اندرویدی در مارکت اصلی این پلتفرم یعنی گوگل پلی استور (Google Play Store) در هنگام نصب برنامه‌ها با پیغام “Couldn’t complete your purchase” مواجه می‌شوند. در ادامه این پیغام خطا نوشته شده است که “That item isn’t available for purchase in your region”. این پیغام به این معناست که امکان تکمیل فرایند خرید برنامه در منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید وجود ندارد.

 

ممکن است در ابتدا شما تصور کنید که این خطا تنها مخصوص برنامه‌های پولی گوگل پلی بوده و طبیعی است که در ایران نتوانید برنامه‌ای از این فروشگاه خریداری کنیم. اما پیغام گوگل شامل تمام برنامه‌های رایگان و پولی شده و حتی امکان نصب برنامه‌های فارسی را نیز به کاربران نمی‌دهد.

در حال حاضر ظاهرا کاربران کشورهای ایران، روسیه و کوبا با چنین مشکلی مواجه شده‌اند. این بار برخلاف مشکلات پیشین تحریم در گوگل پلی که با پاک کردن حافظه کش و دیتا و تغییر IP مشکل رفع می‌شد، موضوع پیچیده‌تر به نظر می‌آید و راهکارهای قبلی برای آن جوابگو نیست.

مشکلات جدی در تحریم جدید گوگل پلی

در صورتیکه که کاربران ایرانی نتوانند از گوگل بعموان امن‌ترین فروشگاه اندروید برنامه‌های مورد نظر خود را دریافت کنند، باید به سراغ نسخه‌های ناامن جایگزین آن بروند. مارکت‌های ایرانی نیز مانند بازار و مایکت اولین اپ استورهایی هستند که کاربران ذهنشان به سمت آنها می‌روند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بخشی مهمی از برنامه‌های مورد استفاده کاربران مانند تلگرام، توئیتر، یوتیوب و … در کنار برخی از بازی‌های محبوبشان به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا همان کمیته فیلترینگ خودمان از این پلتفرم‌ها حذف شده‌اند.

با این شرایط کاربران باید به مارکت‌های ناشناخته‌تر چنگ بیندازند که در این صورت امنیت آنها تحت خطر قرار می‌گیرد. مارکت‌های ناشناخته یا غیررسمی اندروید همواره این امکان را دارند که نسخه‌های دستکاری شده و غیرامن را برای دانلود در دسترس کاربران قرار دهند و در صورتیکه کاربر مجبور به نصب از این مارکت‌ها شوند، باید بر سر امنیت خود ریسک کند.

فارغ از پیچیده شدن فرایند نصب برنامه برای کاربران، این تصمیم گوگل برای موافقان طرح صیانت، کسانی که به دنبال جداسازی اینترنت ایران از جهان و به عبارت ساده‌تر به دنبال محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت آزاد هستند، خبر بسیاری خوبی خواهد بود. این دسته از افراد که به دنبال راضی کردن گوگل برای تأسیس دفتر در ایران و در غیر اینصورت فیلتر کردن آن بودند حالا برای این تصمیم مصمم‌تر خواهند شد.

چه کاری باید انجام داد و راه حل چیست؟

در حال حاضر راه حل مشخصی برای دور زدن تحریم جدید گوگل پلی وجود ندارد. اما برای برخی از کاربران غیرفعال کردن (Disable) این برنامه و پاک کردن کش و دیتا و تلاش مجدد با تغییر IP موثر واقع شده است. برخی دیگر از کاربران نیز گفته‌اند که با تغییر حساب کاربری (ایمیل) توانسته‌اند محدودیت ایجاد شده را دور بزنند. ظاهرا ست کردن کارت اعتباری نیز می‌تواند این مشکل را رفع کند، اما امکان انجام این مورد در ایران به روش عادی وجود ندارد.

تحریم جدید گوگل هنوز برای همه کاربران ایرانی اعمال نشده است، اما ممکن است این روند در آینده تغییر کند. حتی ممکن است راهکارهای فعلی نیز دیگر تا روزهای آینده موثر نباشد. اما در هر حال، در صورت کسب اطلاعات بیشتر آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آیا شما یا نزدیکانتان تحریم جدید گوگل پلی را تجربه کرده‌اید؟ در صورت مثبت بودن پاسختان چه راهکاری برای برطرف کردن آن در پیش گرفته‌اید؟ نظرات و راهکارهای خودتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

امیدواریم شرکت گوگل این تحریم را برای کاربران فارسی زبان و ایرانی بردارد تا بتوانند همچون گذشته اپلیکیشن ها را از محلی امن دانلود و نصب کنند.

بروزرسانی مطلب- ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ :

? مدیر ایرانی گوگل مشکل دانلود کاربران ایرانی را حل کرد!

?طی یک ماه گذشته تحریمی جدید بر سر کاربران ایرانی سایه افکنده بود و روز به روز به گستره آن افزوده‌تر می‌شد.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان از این داشت که این موضوع البته تنها مختص به ایران نیست و کاربران کشورهای تحریمی مثل روسیه نیز با آن مواجه شده‌اند.
«ایمان رحمتی زاده»، از مدیران ارشد فایربیس گوگل که در حل چالش پیشین ایرانی‌ها با گوگل یعنی امکان دریافت نوتیفیکیشن روی موبایل، نقش پررنگی ایفا کرده بود، چند روز پیش به ماجرای گوگل پلی نیز ورود پیدا کرد.
او با انتشار توییتی از کارشناس‌های ایرانی خواست تا در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهند.

سرانجام بامداد امروز از حل این مشکل برای کاربران ایرانی خبر داد.

اپلیکیشن عمده فروشان همچنان از گوگل پلی ، بازار و سایت عمده فروشان قابل نصب میباشد.

موفق باشید

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید