در این مقاله قصد داریم چگونگی تبدیل شدن به یک عمده فروش را بیان کنیم. برای آشنایی با نحوه و فرآیند راه اندازی گام به گام عمده فروشی با ما همراه باشید. مباحثی که در اینجا بررسی خواهد شد شامل سرفصل های زیر خواهد بود.
- عمده فروش چه کسی است؟
- شرایطی که باید برای عمده فروش شدن دنبال کنید
- مراحل تبدیل شدن به یک عمده فروش
- نکاتی درباره نحوه ارتباط با توزیع کنندگان عمده فروشی
- روشهایی در مورد نحوه یافتن خریداران و خرده فروشان عمده
- ایده هایی برای فروش عمده محصولات به خرده فروشان
- محصولات جذابی که باید در عمده فروشی در نظر گرفت
- 3 توزیع کننده آنلاین و با کیفیت بالا
سرمایه گذاری در تجارت عمده فروشی یک سرمایه گذاری مشکل اما شیرین است. در این مقاله قصد داریم روش گام به گام تبدیل به عمده فروش شدن را باهم بررسی کنیم. با خواندن این مقاله شما به جواب سوالاتی مانند اینکه چه کالاهایی را برای فروش عمده و کسب و کار خود باید تهیه کنید. از کجا می توانید تامین کننده های مناسب را پیدا کنید. در چه نوع شغل های نیاز به استخدام دارید. یا اینکه در کدام صنعت باید فعالیت کنید و کدام صنعت را باید زیر نظر بگیرید و غیره، پاسخ سرانگشتی دریافت خواهید کرد پس برای آشنایی بیشتر با این صنعت و شروع کار با ما همراه باشید.
عمده فروش چه کسی است؟
عمده فروش به شخصی در زنجیره تولید و توزیع گفته می شود که محصولات را به مقدار عمده به خرده فروشان با قیمت تخفیف دار و ارزان تر می فروشد. عمده فروش به عنوان رابط بین تولید کننده و خرده فروش عمل می کند اما کالاها را با توجه به تخفیف زیاد از تولید کننده خریداری می کند و در مقیاس مشابه به خرده فروشان می فروشد. در بیشتر موارد، یک عمده فروش غالباً روی کالا یا گروه کالایی خاصی خاصی تخصص دارد اگرچه در برخی مواقع دیگر، آنها می توانند روی برخی از محصولات دیگر نیز تمرکز کنند.
شرایطی که باید برای عمده فروش شدن دنبال کنید
۱. چه مقدار سرمایه لازم دارید؟
یکی از مهمترین شرایطی که یک عمده فروش نوپا در ابتدا باید داشته باشد میزان سرمایه موجود برای شروع است. شاید شنیده باشید که می توانید بدون سرمایه یا سرمایه کم، یک کار (عمده فروشی) را شروع کنید. این جمله به نظر بسیار باورنکردنی به نظر می رسد. فریب این جمله های گمراه کننده را نخورید. صادقانه بگوییم داشتن سرمایه کم یا نداشتن آن دلیل اصلی سقوط و شکست تعداد زیادی از کسب و کارهای عمده فروشی است. بنابراین، به اندازه کافی سرمایه در گردش فراهم کنید.
۲. اجاره انبار بهتر است یا خرید آن؟
مهم است در شروع کار در مورد تهیه انبار فکر کرده باشید و راجع به آن تصمیمات لازمه را گرفته باشید. با این حال، میزان بودجه و تخصیص سرمایه شما تعیین می کند که آیا می خواهید یک انبار را اجاره کنید یا خریداری کنید. خرید فضای انبار می تواند یک سرمایه ارزشمند باشد اما همیشه وضعیت خود را در چند ماه آینده تخمین بزنید تا از گزینه بهتری استفاده کنید.
۳. مجوز بگیرید
صرف نظر از اینکه در کجا هستید کسب و کارهای عمده فروشی مستلزم دریافت مجوز فروش محصولات به خرده فروشان است پس قبل از شروع هر کاری حتما مجوزهای لازمه را دریافت کنید تا درگیر مسائل قانونی و حقوقی نشوید که بعدا همین موارد همانند سرعت گیر عمل خواهند کرد و مرتب برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد.
۴. محصولات و بازار با کشش را انتخاب کنید
به عنوان یک عمده فروش، سعی کنید در یک محصول خاص تخصص داشته باشید. با این کار می توانید جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کنید و از دیگران متفاوت باشید. تمام این موارد مبتنی بر پاسخ به سوالات خاصی است که باید از خودتان بپرسید اینکه محصول شما چه مشکلی از مخاطبین را حل خواهد کرد؟ یا علاقه شما چیست؟ یا اینکه پیدا کردن بخش جذاب و با کشش چه سودی برای شما به همراه خواهد داشت؟
۵. پیشنهادات ویژه ارائه کنید و تبلیغات پروموشنال اجرا کنید
توجه به این نکته مهم است که برای تبدیل شدن به یک عمده فروش موفق با مشتریان وفادار باید آماده باشید که گاه گاهی پیشنهادات و هدایای ویژه ارائه دهید. این کار مشتریان را به سمت بازار شما سوق می دهد و باعث افزایش مشتری و فروش کسب و کار عمده فروشی شما می شود.
۶. فروش با قیمت تخفیف دار
محصولات عمده فروشی به طور کلی با همان قیمتی که خرده فروش آن را به مصرف کنندگان عرضه می کند در دسترس خرده فروش نیست. بنابراین، برای تبدیل شدن به یک عمده فروش، باید برای هر کالایی تخفیف ارائه دهید و با مشتریان استراتژیک که خرید مکرر انجام می دهند متفاوت رفتار کنید تا آنها بتوانند در بهای عمده فروشی که به شما پرداخت می کنند سود خوبی را کسب کنند.
مراحل ضروری برای تبدیل شدن به یک عمده فروش
با انتخاب و انجام گام های زیر شما به عنوان یک عمده فروش موفق در بازار حضور خواهید داشت.
تصمیم بگیرید که کدام حالت تجاری را می خواهید
یک قدم اصلی برای عمده فروشی این است که در نظر بگیرید چه مدل تجاری را می خواهید انتخاب کنید. اساساً، هر کسب و کاری چهار کار انجام می دهد: تولید می کنند، بازاریابی می کنند، توزیع می کنند یا به حساب و کتاب می پردازند. اما تعداد زیادی از مدل های تجاری وجود دارد که می توانید راجع به آنها فکر کنید مدل هایی مثل تولید کننده، ارائه دهنده خدمات، توزیع کننده خرده فروش و یا نماینده فروش.
صنعتی را که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید با دقت انتخاب کنید
توجه به این نکته مهم است که انتخاب شما کدام صنعت است و در انتخاب صنعت باید به عوامل شخصی (اشتیاق / علاقه و دانش و تجربه) همچنین محیط، بازار و منابع را در نظر بگیرد. و به سوالاتی از جمله: مشتری متبوع شما کیست؟ خدمات شما به دنبال حل چه مشکلی است؟ محصول شما چه چیزی به تجربه مشتری شما می افزاید؟ کدام ویژگی غیر معمول محصول شما باعث ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارتان خواهد بود؟
یک فروشگاه / شرکت آنلاین یا آفلاین افتتاح کنید
عمده فروشی شدن همچنین نیاز به انتخاب نام تجاری جذاب، ساخت ردپای آنلاین برای ظاهر شدن هنگام جستجوی آنلاین و ثبت آن دارد. در جایی که مغازه ها را باز می کنید اسمی که به سیستم و کانال های آنلاین خود می دهید و کالاهایی را که تبلیغ میکنید باید استراتژیک باشند.
مراقب رقبا باشید و هرگز نام تجاری را انتخاب نکنید که توسط رقبا انتخاب شده باشد یا باعث تبلیغ برند شما نشود.
دریافت مجوز و گواهینامه های مربوطه
یک اشتباه که بسیاری از عمده فروشان نوپا مرتکب می شوند این است که آنها نه گواهینامه های لازم را دریافت می کنند و نه با تامین کنندگان یا تولیدکنندگان مجاز کار می کنند. توجه به این نکته مهم است که مشتریان معمولاً می خواهند با شرکت ها، وب سایت ها، مغازه ها و پلتفرم هایی هایی که مجوز ها، تاییدیه ها و گواهینامه ها را به رسمیت می شناسند ارتباط برقرار کنند.
توزیع کننده یا سیستم دلیوری خود را پیدا کنید
یک کاری که باید انجام دهید یافتن یک توزیع کننده است. توجه داشته باشید که عمده فروش می تواند توزیع کننده نباشد و برای توزیع محصولات فروخته شده از یک پارتنر در بخش حمل و تحویل کالا استفاده کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که توزیع کننده مناسب در آن صنعت می توانید پیدا کنید. یا در بخش فروش می توانید از دیگر توزیع کننده های آنلاین مانند دراپ شیپرها استفاده کنید.
خرده فروشان یا خریداران خود را پیدا کنید
در حالی که برای بازار عمده فروشی محصولات خود تلاش می کنید به اینم فکر کنید که بازار خرده فروشی نیز بسیار بزرگ است و محصولات شما می تواند در آنجا مورد توجه قرار گیرند. از بازاریابان خرده فروشی که در نهایت می توانند بزرگترین خریداران محصولات شما باشند غافل نشوید.
نکاتی که درباره نحوه ارتباط با توزیع کنندگان عمده فروشی باید بدانید
۱. کانال های توزیع خود را بشناسید
کانال های توزیع عمده فروشی را بشناسید و جایی که در کل زنجیره تامین مناسب است به شما کمک می کند توزیع کننده عمده فروشی مناسب برای تجارت آنلاین خود را پیدا کنید.
2. سعی کنید توزیع کنندگان عمده فروش را در Google جستجو کنید
تماس با توزیع کننده عمده فروشی باید با جستجوی آنلاین آغاز شود. سعی کنید کلمات “عمده فروشی” یا “توزیع کننده” را در گوگل جستجو کنید همچنین می توانید برخی از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا جایگاه خود را در گوگل جستجو کنید. همچنین می توانید نام محصول، شماره مدل و نام تجاری را نیز امتحان کنید. تا ببینید جایگاه شما در گوگل چگونه است.
۳. در انتشارات صنعت خود مشترک شوید
شما می توانید در همه مجلات یا خبرنامه هایی که توزیع کنندگان و عمده فروشان صنعت شما را هدف قرار می دهند مشترک شوید. حدس بزنید چه اتفاقاتی می افتد؟ هر تبلیغ کننده در مجله، خبرنامه، وبلاگ ها تولید کننده گان یا توزیع کننده محصولات خواهند بود. تبلیغات موجود در این نشریات چند گزینه در اختیار شما قرار می دهد. اینکه با هم با کسب و کارهای صنعت خود و هم با آخرین اخبار، تغییرات و تکنولوژی صنعت خود آشنا می شوید.
روش هایی در مورد نحوه یافتن خریداران عمده و خرده فروشان
۱. ایجاد یک مارک تجاری
با ارسال محصولات عمده خود به خرده فروشان و فروشگاه های زنجیره ای، همزمان باید از طریق سایت ها و رسانه های اجتماعی نظرات و ریویو های خوبی نیز ارائه دهید. قبل از برگزاری جلسات حضوری سعی کنید حضور آنلاین و توجه زیادی ایجاد کنید. یک جایگاه ویژه برای خود ایجاد کنید تبلیغات باعث می شود نام تجاری شما شناخته شود.
۲. نیازهای آنها را بشناسید
شما باید بدانید که کسب و کار شما باید به خریداران عمده فروشی شما بتواند آنچه را که آنها میخواهند را ارائه دهد. تحقیق کاملی انجام دهید تا بدانید چه فروشگاههایی محصولات رقبای شما را ارائه می کنند. از طرف دیگر، کشف نیازهای احتمالی به همان اندازه مهم است تا بتوانید در هر برهه از زمان نیازهای آنها را برآورده کنید و باعث راحتی و آسایش آنها شوید. دیگر صرف برآورده کردن نیاز کافی نیست باید علاوه بر برآورده کردن نیاز مخاطبین خود باعث بهبود تجربه مخاطبین و راحتی آنها نیز شوید.
۳. یک برنامه برای ارائه به خرده فروشان تهیه کنید
دستیابی به خریداران عمده یا خرده فروشان مستلزم تهیه یک لیست خرده فروشی سریع و کامل از فروشگاه ها است. سعی کنید محصول خود را با برنامه های تجاری فعلی آنها هماهنگ کنید. پس از آن، با خریداران و توزیع کنندگان تماس بگیرید و در مورد بسته ای که ارسال کردید که شامل یک نامه، معرفی محصولات و اسکریپت آنها و نمونه های محصول است صحبت کنید.
ایده هایی برای فروش عمده محصولات به خرده فروشان
نکات زیر ممکن است خریداران یا خرده فروشان شما را ترغیب به خرید کالاهای عمده از شما کند.
- برای مشتریان مختلف قیمت گذاری متفاوت ایجاد کنید
- اجازه دهید سایر خرده فروشان به صورت دراپ شیپینگ با شما کار کنند
- قانون حداقل سفارش را ارتقا بیخشید
- قیمت گذاری عمده فروشی پیشرفته ی را اجرا کنید
محصولات جذابی که باید به صورت عمده در نظر بگیرید. چند مثال از لیست محصولات جذاب در اینجا به عنوان مثال آورده شده است و شما می توانید برای شروع کار لیستی از محصولات جذاب را انتخاب کنید و در دیکی از گروه های کالایی که فکر میکنید شما بهتر می توانید کار کنید را انتخاب کنید.
- پاپیون
- مربع های جیبی
- چوب سان گلاس
- ساعتهای چوبی
- شلوار چسبان
- روغن نارگیل
- پودر ماتچا
- میله های سرخپوشان
- …
۴ برخی توزیع کننده آنلاین
چگونه کالاهای عمده فروشی خریداری کنیم؟ اولین قدم یافتن توزیع کنندگان قابل اعتماد و با کیفیت بالا است. در اینجا، برخی از توزیع کنندگان خوب را که از کشورهای مختلف هستند ، لیست میکنیم تا شما برای یافتن تامین کننده بتوانید به راحتی از این سایت ها استفاده کنید.
۱٫ Alibaba.com
این پلتفرم عمده فروشی مستقر در چین دارای تعداد زیادی کاربر است و میزبان انواع کسب و کارها است که دارای محصولات بسیار متنوعی هستند و آماده ارسال است. به علاوه شما می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و چندین قیمت برای دریافت دقیق آنچه که شما نیاز دارید دریافت کنید. قابلیت استفاده در اینجا مهم است و این پلتفرم دارای ویژگی های همچون نصب آسان، چندین روش پرداخت و چندین زبان است. این سرویس همچنین تضمین های تجاری و خدمات لجستیکی را ارائه می دهد.
۲٫ Amazon Business
آمازون بیزینس منحصراً برای معاملات B2B بین عمده فروشان و خرده فروشان طراحی شده است. می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و پیشنهادات فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارید بدست آورید. به علاوه، شما حتی می توانید چندین حساب کاربری داشته باشید و با روش های مختلف پرداخت کنید. ارائه خدمات کامل همچون حمل و نقل و پرایم برای محصولات انحصاری و تحویل سریع از خدمات ویژه آمازون بیزینس است.
3٫ Made in China
یکی دیگر از پلتفرم های توزیع عمده فروشی که در چین آغاز به کار کرده است Made in China در حوزه تجارت الکترونیکی بسیار محبوب است. بیشتر محصولات این پلتفرم یا در چین یا تایوان تولید می شوند.
و بسیاری موارد دیگر که میتوانید در گوگل جستجو کنید.
سایت عمده فروشان محلی برای معرفی عمده فروشان ایران است. اگر شما هم عمده فروش هستید یا خریدار محصولات بصورت عمده هستید،
هم اکنون آگهی خود را رایگان ثبت کنید تا افراد بیشتری با شما تماس بگیرند.
امیدواریم از این مطلب بهره لازم را برده باشید.از شما دعوت میکنیم دیگر مقالات سایت را نیز مطالعه بفرمایید.
موفق باشید